از بین رفتن شیوع ایدز با این دستکش یکبار مصرف لاتکس

لاتکس لاستیک طبیعی (NRL) از درختان Hevea brasiliensis پردازش می شود.

واکنش های آلرژیک به پروتئین های خاص در دستکش یکبار مصرف لاتکس  به صورت واکنش های حساسیت فوری و واکنش های آلرژیک به مواد شیمیایی اضافه شده به لاتکس در طول فرآوری به صورت درماتیت تماسی آلرژیک ظاهر می شود.

کارکنان مراقبت های بهداشتی (HCWs) در معرض افزایش خطر ابتلا به آلرژی به لاتکس هستند.

از آنجایی که اطلاعات کمی از هند در دسترس است، این مطالعه به سمت شناسایی شیوع درماتوزهای مرتبط با دستکش پودری حریر در میان پرستاران و عوامل منجر به آن انجام شد.
در مجموع 700 پرستار در این مطالعه وارد شدند علائم آلرژی به لاتکس در 74 نفر (6/10%) از افراد مورد مطالعه وجود داشت که از این تعداد 69 نفر (9/9%) دارای ویژگی های درماتیت تماسی بودند.

پچ تست در 50 نفر انجام شد و در 12 نفر (24%) مثبت بود. از این میان آنتی ژن های پچ تست در 9 نفر (18%) مثبت و در 3 نفر نتیجه مثبت به قطعه دستکش وینیل  مشاهده شد.

آلرژی به لاتکس واکنشی به پروتئین های خاصی است که در لاتکس وجود دارد، که به صورت یک واکنش حساسیت مفرط فوری یا در نتیجه مواد شیمیایی اضافه شده به لاتکس در طول برداشت، فرآوری یا ساخت ظاهر می شود، که سپس به صورت درماتیت تماسی آلرژیک ظاهر می شود.

با این حال، شایع ترین واکنش به محصولات لاتکس، درماتیت تماسی تحریک کننده است که در اثر تحریک ناشی از پوشیدن دستکش یا پودر دستکش ایجاد می شود.

نشان داده شده است که واکنش های دستکش جراحی پودری یکی از علل مهم عوارض شغلی در بین HCW ها است زیرا آنها چندین بار در روز و به صورت روزانه از دستکش لاتکس استفاده می کنند.

  • منابع:
    1. Study of Latex Glove Associated Dermatoses Among Nurses in a Tertiary Care Hospital
  • تبلیغات:
  1. شامپو هایی که باعث کچلی می شوند!
  2. استفاده از روغن خراطین به جای روغن زیتون در سالاد
  3. تولید کیف های گیاهی با برگ درختان خاص روییده در آمازون
  4. با چیلر باتری ماشین را شارژ کنید