اسطوخودوس فرانسوی شب ها به رنگ سیاه در می آید

اگرچه تحقیقات جامد در مورد چای اسطوخودوس کمیاب است، نوشیدن یک فنجان از این چای می تواند تسکین دهنده باشد و ممکن است فوایدی را به همراه داشته باشد.

برای تهیه چای اسطوخودوس فرانسوی ، می‌توانید چای کیسه‌ای خریداری شده از فروشگاه را در آب داغ خیس کنید یا خودتان دم کنید. 1 فنجان (250 میلی لیتر) آب را روی 1/2 قاشق چای خوری جوانه های شل اسطوخودوس بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد.

مانند بیشتر دمنوش های گیاهی، در مورد چای اسطوخودوس نیز اقدامات احتیاطی وجود دارد.

حداقل یک مورد گزارش شده است که پس از نوشیدن چای اسطوخودوس، ضربان قلب سریع غیرعادی ایجاد شده است.

از نظر عصاره اسطوخودوس، آنها به شکل روغن و مکمل موجود هستند. هیچ دوز استانداردی برای مکمل ها وجود ندارد و روغن اسطوخودوس باید با احتیاط استفاده شود. روغن اسطوخودوس نباید خورده شود.

برای استفاده موضعی، قبل از مالیدن آن به پوست، چند قطره روغن اسطوخودوس را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا جوجوبا مخلوط کنید.

اسطوخودوس

همچنین ممکن است بخواهید قبل از استفاده آزادتر از روغن اسطوخودوس، یک آزمایش پچ انجام دهید تا ببینید پوست شما چگونه به روغن اسطوخودوس رقیق شده واکنش نشان می دهد.

روغن اسطوخودوس رقیق نشده را به پوست خود نزنید، زیرا می تواند باعث تحریک و التهاب شود. قبل از استفاده موضعی، مهم است که اسانس را با روغن حامل رقیق کنید.

برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای رایحه درمانی، چند قطره از آن را روی پنبه یا دستمال کاغذی بریزید و دم کنید. می توانید از پخش کننده اسانس نیز استفاده کنید.

با توجه به اثرات احتمالی آن بر روی سیستم عصبی، در صورت داشتن هر گونه بیماری قلبی، بیماری زمینه ای یا مصرف دارو، قبل از استفاده از هر نوع اسطوخودوس با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

مشخص نیست که آیا روغن یا چای اسطوخودوس برای زنان باردار و شیرده بی خطر است یا خیر.

می توانید به راحتی چای اسطوخودوس را در خانه درست کنید یا از روغن اسطوخودوس برای رایحه درمانی و ماساژ استفاده کنید.