انبوهی از مارچوبه خشک توسط سگی در جنگل گلستان پیدا شد

مارچوبه خشک سرشار از مواد مغذی هستند و منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و فولات هستند. همچنین منبع عالی ویتامین K است که یک ماده مغذی ضروری برای لخته شدن خون و استخوان های سالم است.

قابل ذکر است، مارچوبه همچنین حاوی کروم است، یک ماده معدنی کم‌رنگ که ممکن است توانایی انسولین را برای انتقال گلوکز از جریان خون به سلول‌ها افزایش دهد. این خبر خوبی است اگر مراقب سطح قند خون خود باشید.

مارچوبه حاوی پتاسیم است که یک ماده مغذی مهم برای حفظ عملکرد و سلامت قلب، استخوان ها، کلیه ها و اعصاب است. ممکن است تعجب کنید که بدانید این سبزی ساقه دار همچنین از ترکیبی به نام آسپاراپتین تشکیل شده است که ممکن است به بهبود جریان خون و در نتیجه کاهش فشار خون کمک کند.

2. ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند
دستور تهیه عکس: ریکوتا گنوکی با سبزیجات بهاری

این گیاه علفی، همراه با آووکادو، کلم پیچ و کلم بروکسل، یک منبع غنی از گلوتاتیون است، یک ترکیب سم‌زدایی که به تجزیه مواد سرطان‌زا و دیگر ترکیبات مضر مانند رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

مارچوبه

به همین دلیل است که خوردن مارچوبه ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان مانند سرطان استخوان، سینه، روده بزرگ، حنجره و ریه کمک کند.

3. سرشار از آنتی اکسیدان

مارچوبه یکی از سبزیجاتی است که به دلیل توانایی آن در خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول ها در رتبه اول قرار دارد. همراه با سایر غذاهای بالقوه ضد پیری، مارچوبه ممکن است به کند کردن روند پیری و کاهش التهاب کمک کند.

4. ممکن است تقویت کننده مغز باشد
یکی دیگر از خواص ضد پیری این سبزی خوشمزه بهاری این است که ممکن است به مغز ما در مبارزه با زوال شناختی کمک کند.

مانند سبزیجات برگدار، مارچوبه فولات را به بدن می رساند که با ویتامین B12 موجود در ماهی، مرغ، گوشت و لبنیات کار می کند تا خطر ابتلا به اختلالات شناختی را کاهش دهد.

اگر بالای 50 سال دارید، مطمئن شوید که ویتامین B12 کافی دریافت می کنید، زیرا توانایی جذب آن با افزایش سن کاهش می یابد. در مورد غذاهای ضد پیری با بهترین غذاهای ما برای کمک به جوان نگه داشتن مغز خود بیاموزید.