با خوردن مداوم خرما زاهدی عمده سرطان خون را درمان نمایید

خرما زاهدی عمده منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، مس و سلنیوم و سایر مواد معدنی است. یک وعده 100 گرمی خرما حدود 15 درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای این مواد معدنی را تامین می کند.

خرما حاوی مقادیر متوسطی آهن، کلسیم، فسفر و منگنز است و 100 گرم خرما می تواند حدود 7 درصد از مصرف روزانه توصیه شده این عناصر را تامین کند.

خرما برای بیماران مبتلا به فشار خون عالی است زیرا سدیم کمی دارد و پتاسیم بالایی دارد. بور، پتاسیم، فسفر، سدیم و روی از دیگر مواد معدنی و املاح موجود در مقادیر مختلف هستند.

علاوه بر این، دانه ها حاوی مقادیر مختلفی از آلومینیوم، کادمیوم، کلرید، سرب و گوگرد هستند. خرما حاوی فلوئور عنصری است که به حفظ سلامت دندان ها و عاری از بیماری کمک می کند. خرما همچنین حاوی سلنیوم است، ماده معدنی که تصور می شود به پیشگیری از سرطان کمک می کند و برای عملکرد سیستم ایمنی حیاتی است.

خرما
Dates / Dry fruits for ramadan fasting, selective focus

مواد شیمیایی گیاهی در خرما
خواص ضد التهابی میوه‌ها به فیتوکمیکال‌ها نسبت داده می‌شود که یک ماده غیر مغذی زیست فعال هستند که در ترکیب با متابولیت‌های گیاهی ثانویه یا اجزای سلولی ضروری یافت می‌شوند.

محققان و پزشکان به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی، کیفیت پایین آورنده کلسترول و سایر فواید سلامتی احتمالی مانند سرطان، دیابت و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، علاقه فزاینده ای به مواد شیمیایی گیاهی دارند.

کاروتنوئیدها، پلی فنول ها، ایزوفلاون ها، لیگنین ها، تانن ها و استرول ها برخی از اجزای زیست فعال موجود در میوه خرما هستند.

با این حال، هنوز تحقیقات کمی در مورد شناسایی، خصوصیات و تعیین کمیت مواد شیمیایی گیاهی در انواع مختلف خرما در مراحل مختلف رسیدن میوه وجود دارد.

مقدار و محتوای فیتوکمیکال های موجود در میوه خرما بسته به نوع خرما، مرحله بلوغ، ذخیره سازی، پردازش پس از برداشت، هیدراتاسیون، تنظیمات تحلیلی و منشاء جغرافیایی خرما بسیار متفاوت است.

برخی از مزایای عمده سلامتی
درختان خرما در 5000 سال گذشته در بدترین شرایط آب و هوایی به مردم به عنوان منبع انرژی، امنیت غذایی و میوه های سالم غذا می دهند.

در زیر به برخی از فواید میوه خرما برای سلامتی اشاره شده است. گوشت نرم و به راحتی هضم و کربوهیدرات های ساده مانند فروکتوز و دکستروز خرمای تازه را تشکیل می دهند.

در صورت مصرف، آنها به سرعت انرژی را دوباره پر می کنند و بدن را تقویت می کنند. تانن ها، نوعی آنتی اکسیدان پلی فنولیک فلاونوئیدی تقویت کننده سلامت، دارای اثرات ضد عفونی، ضد التهابی و ضد خونریزی (جلوگیری از خونریزی آسان) هستند.

فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین می توانند از سلول ها و سایر ساختارهای بیولوژیکی در برابر اثرات مضر رادیکال های بدون اکسیژن محافظت کنند.

در نتیجه، گزارش شده است که مصرف خرما در برابر بدخیمی های روده بزرگ، پروستات، سینه، آندومتر، ریه و پانکراس محافظت می کند.

Zea-xanthin در برابر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، که در بین افراد مسن شایع است، محافظت می کند. پتاسیم جزء ضروری مایعات سلولی و بدن است که به تنظیم ریتم قلب و فشار خون کمک می کند و از این رو در برابر سکته و بیماری عروق کرونر قلب محافظت می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.