تاثیر شگرف بخاری گازی فن دار و بخاری نفتی جدید بر روی خشک شدن رطوبت ساختمان

بیشتر ریزساختار ناحیه متاثر از گرمای بخاری گازی فن دار از فریت و پرلیت پروتکتوئیدی سفید رنگ تشکیل شده است و دانه‌ها در ناحیه متاثر از گرما به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از دانه‌های ناحیه جوش در همان بزرگ‌نمایی هستند و مساحت کل مرزهای دانه به شدت کاهش می‌یابد.

فریت و پرلیت به طور نابرابر در ناحیه تحت تأثیر گرما توزیع می شوند که نه تنها سختی اتصال جوش داده شده را بسیار کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش انعطاف پذیری و چقرمگی می شود و سپس ترک ها به راحتی تولید و گسترش می یابند.

ریزساختار بخاری نفتی منطقه فلز پایه از پرلیت نواری خاکستری و فریت سفید تشکیل شده است که نشان می دهد لوله کویل یک ساختار معمولی نورد گرم است.

به دلیل محتوای کربن کم فولاد 16Mn، پرلیت کمتر و فریت بیشتری در ماده وجود دارد و این پرلیت و فریت نواری ساختار فیبری عرضی را تشکیل می دهند.

بخاری

در شرایط کاری واقعی، تنش ایجاد شده توسط بخاری نفتی جدید تاثیر سیال بر روی لوله سیم پیچ عمدتاً تنش کششی محوری و تنش اکستروژن محوری است و تنش کششی محوری فقط تنش عمود بر خط فیبر در بافت است و سپس عمل تنش کششی محوری بر روی الیاف در ساختار فلز پایه، انتشار ترک را زمانی که ترک از ناحیه تحت تأثیر حرارت به فلز پایه گسترش می‌یابد، تسریع می‌کند

از آنجایی که استحکام کششی بخاری هیزمی دست دوم و ازدیاد طول به طور قابل توجهی کوچکتر از فلز پایه است، موقعیت های شکست اتصالات جوش داده شده همگی در ناحیه متاثر از گرما رخ می دهد، که نشان می دهد منطقه تحت تاثیر گرما موقعیت شکست بسیار آسانی است.

  • منابع:
    1. Failure mechanism of a coil type crude oil heater and optimization method
  • تبلیغات:
    1. شعله های آتش که بلای جان یک جنگل شد!!!
    2. شکافته شدن قاره ها تا چند سال آینده !!
    3. پنیر سمی که جان مردم اهواز را گرفت
    4. مردی با کفش های خود برای همسرش خانه ساخت.