زنی که با نخ پلی استر چینی همسر خود را بر روی زمین کشان کشان می برد

این یک نوع نخ مصنوعی (کاملا مصنوعی) است که از الیاف پلی استر تولید می شود. در تولید پلی استر، مواد پلیمری ترموپلاستیک جامد که مشتقات نفتی است، وارد اکسترودر مورد استفاده برای ذوب می شود و با اثر دما در آنجا به مایع/سیال تبدیل می شود.

در ادامه این ماده مذاب به کمک پمپ وارد بسته نازل شده و به صورت سیم رشته ای از نازل ها کشیده می شود.

سپس رشته های کشیده شده از نازل ها با ظرافت مورد نظر به گونه ای ترکیب می شوند که جامد شده و به یکدیگر نچسبند و به شکل نخ پلی استر چینی که از الیاف رشته ای زیادی تشکیل شده است به شکل بوبین ها پیچیده می شوند.

می‌توانیم به رنگ دلخواه در کیفیت‌های مختلف نخ از 35 دنیر تا 300 دنیر با دور و بدون دور رنگرزی کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

الیاف طبیعی به دلیل ساختاری که دارند ساختاری پیچ خورده و حجیم دارند. این ساختار تضمین می کند که سطوح نساجی که از الیاف طبیعی چرخیده شده و سپس به شکل پارچه در می آیند، لمسی نرم و حجیم دارند.

نخ

اگرچه الیاف مصنوعی تولید شده به صورت فیلامنت در مقایسه با الیاف طبیعی ساختاری بادوام و منظم‌تر دارند، اما وقتی به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمی‌توانند این ویژگی‌ها را داشته باشند، مانند حالت مویی که پارچه را نرم و حجیم می‌کند و مورد انتظار مصرف‌کنندگان است.

به همین دلیل، می توان آنها را با استفاده از منگنه، مخلوط با الیاف طبیعی یا بافت، به ساختاری نرم و حجیم به شکل رشته تبدیل کرد. فرآیند بافت، که به نخ های فیلامنتی شبیه نخ های طبیعی کمک می کند، روی الیاف ترموپلاستیک اعمال می شود.

خواص حفظ شکل پارچه های ساخته شده از نخ های بافت دار بهتر از پارچه های ساخته شده از نخ های بدون بافت است. مهمترین دلیل این وضعیت افزایش نیروی اصطکاک بین رشته ها است.

در عین حال یکی از ویژگی های مهمی که در محصولات نساجی به دنبال آن است، انعطاف پذیری است. انعطاف پذیری بستگی به توانایی رشته های لایه بیرونی برای تغییر شکل آسان دارد. فیلامنت با ساختار منحنی ساختار انعطاف پذیرتری نسبت به رشته مستقیم دارد.