فرش 1500 شانه 12 متری موجود در جشنواره کن محصول ایران بود

فرش‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها و کیفیت‌های بسیار متنوع، گره‌دار یا بافته شده، از مواد طبیعی یا نخ‌های مصنوعی، ساخته شده با دست یا ماشین ساخته می‌شوند.

در نمایشگاه، بار دیگر این تصور را دارم که انتخاب تقریبا نامحدود شده است. بنابراین قبل از اینکه در مورد قرارگیری بهینه و مناسب از فرش 1500 شانه 12 متری صحبت کنیم، بیایید نگاهی به مواد احتمالی و خواص آنها بیندازیم.

شناخته شده ترین احتمالاً پشم گوسفند است. و چه کسی فرش خوب قدیمی بربر را نمی شناسد؟ مسلماً امروزه کمی از مد افتاده است. اما حیوانات دیگر نیز پشم می دهند، به عنوان مثال. بز پشمالو.

پشم اساساً بسیار مقاوم است، تا حد زیادی نسبت به کثیفی حساس نیست و می تواند آب را بدون اینکه مرطوب به نظر برسد جذب می کند. کیفیت خوب برای آب و هوای داخلی خوب. کیفیت پشم به سن گوسفند و ناحیه بدن بستگی دارد – در واقع مانند ما، درست است؟

پنبه روی درختان نمی روید، بلکه گیاه خطمی است. غلاف بذر کرکی پیدا می کند که برداشت شده و به صورت نخ ریسیده می شود. در فرش های دستباف، نخ های پنبه ای معمولاً به صورت تار و تار استفاده می شود.

فرش

پنبه روی درختان نمی روید، بلکه گیاه خطمی است. غلاف بذر کرکی پیدا می کند که برداشت شده و به صورت نخ ریسیده می شود. در فرش های دستباف، نخ های پنبه ای معمولاً به صورت تار و تار استفاده می شود.
با یک فرآیند خاص، پنبه می تواند سطح بسیار منحصر به فردی پیدا کند. سپس مثل ابریشم می درخشد. به این فرآیند مرسریزینگ می گویند. پس هنگام خرید فرش مراقب باشید: هر چیزی که می درخشد ابریشم نیست!

 

حالا به ماده سلطنتی فرش، ابریشم. استخراج امروز در میان فعالان حقوق حیوانات بلامنازع نیست و همچنان بسیار گران است. در برخی مناطق از نخ های ابریشمی برای تار و تار و تار و پرز فرش استفاده می شود. البته این باعث می شود که چنین فرش هایی منحصر به فرد باشند. پشم و ابریشم اغلب به صورت ترکیبی استفاده می شوند. اگر معامله خاصی به شما پیشنهاد شد، مراقب باشید. و اگر نمی‌توانید بدون مواد کار کنید و همچنان می‌خواهید وجدانتان راحت باشد، می‌توانید به خرید قطعات دست دوم فکر کنید.

 

فرش های ساخته شده از جوت، نارگیل یا سیزال بسیار مقاوم و بادوام هستند، اما نازک نیستند. این مواد از الیاف گیاهی به دست می آیند.

فرش های ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند پلی آمید، پلی اکریلیک یا ویسکوز نیز بسیار سفت و سخت هستند و در مقایسه با آن بسیار ارزان تر هستند.

با این حال، کاریزما خاص، مانند تعامل مواد با نور و رنگ و احساس یک الیاف طبیعی با خواص متعادل کننده آن را نمی توان جایگزین کرد.