ماسک نانو پاک قابلیت تغیر سایز دارد

(قطعه فیلتر صورت) به عنوان نیم ماسک طبقه بندی می شوند. استفاده از آنها برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا از طریق راه هوایی ضروری است و نقش محافظت از پوشنده و افراد اطراف را دارند. آنها با MNC پزشکی (اغلب به عنوان “ماسک های جراحی” شناخته می شوند) و از ماسک های “خود ساخته” برای استفاده روزمره متفاوت هستند.

MNC ها و ماسک نانو پاک خودساخته “ضد نشتی” نیستند و از تنفس کامل محافظت نمی کنند زیرا هوا می تواند از آنها خارج شود. ماسک های FFP بدون (شکل 1) یا با (شکل 2) دریچه ارائه می شوند. ماسک‌های FFP (قطعه فیلترکننده صورت) با دریچه‌ها جریان هوا را از داخل به خارج ماسک می‌دهند.

ماسک های FFP 1 ماسک های گرد و غبار هستند و عمدتاً برای این منظور استفاده می شوند. آنها از عفونت COVID-19 جلوگیری نمی کنند.

ماسک های FFP1 برای محیط های کاری که فقط گرد و غبار غیر سمی در آن یافت می شود مناسب است. ماسک های FFP2 برای محیط های کاری که در آن عوامل بیماری زا و جهش زا در ترکیب هوا وجود دارد مناسب است.

WHO بیان می‌کند که اثر محافظتی اعلام شده این ماسک‌ها که در طول همه‌گیری SARS-CoV-2 توصیه می‌شود، می‌تواند با استفاده نامناسب از آن‌ها، مانند پوشیدن یا پاک کردن نامناسب، نگهداری ناکافی، استفاده طولانی یا مکرر از ماسک‌های یکبار مصرف، عدم تمیز کردن خشک به شدت کاهش یابد. از ماسک های پارچه ای، یا استفاده از ماسک های ساخته شده از مواد غیر محافظ .

ماسک

در طول یک بحران اپیدمی/همه‌گیری، هر استراتژی کاهش خطر ممکن مفید است. این احتمال وجود دارد که خطر عفونت و شدت آن بستگی به بار ویروسی وارد شده به بدن داشته باشد. این منطقی بود که مؤسسه رابرت کخ (RKI) استفاده از ماسک‌ها را از مارس 2020 توصیه می‌کرد.

به طور خاص، آنها به در دسترس بودن منابع نگاه کردند و عرضه را متناسب با خطر عفونت تنظیم کردند. کارکنان مراقبت های بهداشتی به عنوان کارکنان ضروری در معرض خطر بالای عفونت در نظر گرفته می شدند.

بنابراین استفاده از ماسک های FFP2/3 در اولویت قرار گرفت، در حالی که MNC یا ماسک هایی برای استفاده روزمره باید برای عموم مردم در دسترس قرار می گرفت.

با توجه به فدرالیسم آلمان، وزیر بهداشت فدرال فقط می‌تواند توصیه‌های بهداشتی ارائه دهد که سپس توسط قانون محافظت از عفونت در ایالات مختلف فدرال تقویت می‌شود. در شرایط کنونی یک بحران همه‌گیر، تقریباً تمام اقدامات برای جلوگیری از افزایش تصاعدی عفونت‌های جدید SARS-CoV-2 انجام می‌شود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از عفونت در همه گیری فعلی ضروری است. استفاده از ماسک‌های صورت اولین قدم برای پیشگیری و مهار شیوع این بیماری در نظر گرفته شده است. برای این منظور انواع مختلفی از ماسک ها در بازار موجود است.