مردی که با واشر سر سیلندر پراید صبا استوک خانه ای در جنگل ساخت

واشر سر یک جزء ضروری است که بین سرسیلندر و بلوک موتور قرار دارد. موتور خودرو به دو قسمت تقسیم می شود، بلوک موتور که در آن پیستون ها و سیلندرها قرار دارند و سرسیلندری که قطعاتی مانند سوپاپ ها، شمع ها و غیره را در خود جای می دهد.

واشر سر سیلندر پراید صبا که بین این دو قسمت موتور قرار دارد، برای آب بندی فرآیند احتراق داخلی و جلوگیری از نشت و اختلاط مایعات طراحی شده است.

واشر سر نقش مهمی در آب بندی محفظه احتراق موتور دارد تا ماشین شما بتواند فشرده سازی مناسبی را که برای حفظ قدرت موتور شما لازم است ایجاد کند.

همچنین از نشت مایع خنک کننده یا روغن در جای دیگری جلوگیری می کند و از داغ شدن بیش از حد موتور و آتش گرفتن آن جلوگیری می کند.

به این دلایل، هنگام ساخت یک واشر سر، اکثر تولید کنندگان از لایه های نازک فولاد استفاده می کنند که باعث دوام و پایداری بیشتر آنها می شود.

واشرواشر

به عنوان یک جزء مهم از قاب ماشین شما، نقشی مشابه با اسکلت بدنه ماشین شما دارد. از آنجایی که کوچک کردن موتور یکی از قابل توجه ترین روندها در خودروهای مدرن است، واشر سر نیز این روزها سبک تر و سفت تر است.

تکامل مداوم موتورهای احتراق داخلی باعث تغییرات متعددی در واشرهای سرسیلندر شده است. Ajusa تکامل و ویژگی های واشر سر سیلندر را به شما می گوید.
واشرهای سرسیلندر بسته به موادی که در ساخت آنها استفاده می شود، انواع مختلفی دارند. Ajusa پوشش کامل واشر سرسیلندر از FiberMax، MLS و Metal-Elastomer را در بازار ارائه می دهد. تکامل و تغییرات مواد مورد استفاده در ساخت واشرها عمدتاً به دلیل تغییرات موتورها است.

واشر سرسیلندر مهمترین واشر موتور است. عملکرد اصلی این است که محفظه احتراق، سوراخ های آب و خنک کننده بین بلوک و سرسیلندر را آب بندی کند.

طراحی موتور فعلی بر چند نکته استوار است:

ساخت موتورهای قدرتمندتر با مزیت بهتر چرخه حرارتی که منجر به افزایش دما و فشار در داخل محفظه های احتراق می شود.