هنرمندان با استفاده از زغال بلوط در تهران مجسمه سردار سلیمانی را ساختند

زغال سنگ بیش از 37 درصد از تامین برق جهان را تشکیل می دهد. در تامین انرژی خانه ها و صنعت، تامین انرژی برای حمل و نقل و تولید فولاد و بتن ضروری است.

زغال بلوط در تهران یک منبع ضروری برای مقابله با چالش های پیش روی دنیای مدرن – به ویژه افزایش سریع مصرف انرژی است. زغال سنگ به طور قابل توجهی ارزان تر و قابل دسترس تر از سایر سوخت های فسیلی است و ذخایر آن به طور مساوی در سراسر کره زمین توزیع می شود.

موارد استفاده از زغال سنگ
تولید برق
تولید برق اولین کاربرد زغال سنگ در سراسر جهان است. زغال سنگ حرارتی سوزانده می شود تا بخار ایجاد شود که توربین ها و ژنراتورها را برای تولید برق به حرکت در می آورد.

تولید فلز
زغال سنگ متالورژی (کک) یک عنصر کلیدی در فولادسازی است. زغال سنگ تبدیل به کک برای تولید حدود 70 درصد فولاد جهان استفاده می شود. زغال سنگ همچنین به طور گسترده در تولید فلزات دیگر از جمله آلومینیوم و مس استفاده می شود.

زغال سنگ به عنوان یک منبع انرژی کلیدی در تولید سیمان استفاده می شود. محصولات جانبی احتراق زغال سنگ مانند خاکستر بادی نیز نقش مهمی در تولید سیمان و صنعت ساختمان سازی دارند.

زغالزغال

گازی شدن و مایع سازی
زغال سنگ با بخار گرم و تحت فشار قرار می گیرد تا گاز شهر برای روشنایی خانگی، گرمایش و پخت و پز تولید شود. برای ساختن سوخت های مصنوعی مشابه نفت یا گازوئیل به مایع تبدیل می شود. اکثر پروژه های انتقال زغال به گاز در ایالات متحده آمریکا و چین و تعداد کمی در اندونزی، هند، استرالیا، کانادا و آفریقای جنوبی قرار دارند.

تولید مواد شیمیایی
گاز سنتز حاصل از تبدیل به گاز – می تواند برای تولید بلوک های شیمیایی شیمیایی مانند متانول، آمونیاک و اوره پردازش شود.

از دیگر مصرف کنندگان عمده زغال سنگ می توان به صنایع کاغذ، نساجی و شیشه اشاره کرد. زغال سنگ همچنین در ساخت فیبر کربن و مواد تخصصی مانند فلزات سیلیکون استفاده می شود که برای تولید مواد لازم برای بخش های خانگی و مراقبت شخصی استفاده می شود.