هویج صادراتی ارزان ترین سبیزجات جهان می باشد

ترد، خوشمزه و مغذی  این سه کلمه در واقع برای توصیف هویج سالم کافی هستند. با این حال، هویج نه تنها به دلیل طعم و قوام خود، بلکه به دلیل کالری کم و مواد مغذی فراوانش امتیاز کسب می کند.

شما می توانید یک نمای کلی اولیه را در جدول ما دریافت کنید که تمام ارزش های غذایی مهم هویج صادراتی در هر 100 گرم را خلاصه می کند.

محتوای آب هویج تقریبا 90 درصد است. بخش باقی مانده از حدود ده درصد کربوهیدرات تشکیل شده است.

100 گرم هویج 39 کالری دارد. یک هویج حدود 80 گرم است (بسته به اندازه). یعنی یک هویج حدود 31 کیلو کالری انرژی دارد.

کربوهیدرات های موجود در هویج از نشاسته و قندهایی مانند ساکارز و گلوکز تشکیل شده است. به همین دلیل است که هویج از نظر شاخص گلیسمی امتیاز نسبتاً ضعیفی دارد.

این معیاری است که نشان می دهد غذا با چه سرعتی باعث افزایش قند خون بعد از غذا می شود.

با این حال، این فقط در مورد هویج آب پز یا له شده صدق می کند. شاخص گلیسمی هویج خام کاملاً بی خطر است. بنابراین به ویژه بیماران دیابتی باید از هویج خام استفاده کنند تا سطح قند خون خود را تا حد امکان پایین نگه دارند.

هویج

چیزی که هویج را سالم می کند، فیبر موجود در هویج است که می تواند با کاهش سرعت هضم قندها و نشاسته، سطح قند خون بالا را کاهش دهد. شکل اصلی فیبر موجود در هویج پکتین نام دارد.

پکتین تعداد باکتری‌های دوست را در روده افزایش می‌دهد که می‌تواند از یک طرف با فلور روده سالم‌تر و همچنین با خطر کمتر بیماری همراه باشد.

هویج علاوه بر پکتین، فیبر محلول، فیبر نامحلول مانند سلولز را نیز فراهم می کند. این نوع فیبر می تواند خطر یبوست را کاهش دهد و حرکات منظم و سالم روده را تقویت کند.

هویج علاوه بر تامین انرژی، فیبر و کالری کمی، سالم است زیرا منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی است. به ویژه ویتامین A و بیوتین در اینجا قابل ذکر است.

هویج سرشار از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A با سلامت چشم، رشد سالم، رشد کلی مفید و عملکرد سیستم ایمنی مرتبط است.

بیوتین یکی از ویتامین های گروه B است و وظیفه خود را به ویژه در متابولیسم چربی و پروتئین انجام می دهد.